Nasze przedszkole istnieje od 1951 roku. Zlokalizowane jest w zabytkowym budynku z pięknym ogrodem pośród starych modrzewi i pięknych lip w atrakcyjnej dzielnicy miasta. W otoczeniu przedszkola znajdują się Korty tenisowe. Nieopodal jest Park Kasprowicza oraz Las Arkoński.

Grono pedagogiczne naszego przedszkola jest kadrą wysoko wykwalifikowaną. Nauczyciele legitymują się wyższym wykształceniem pedagogicznym i długoletnim stażem pracy z dziećmi. Dzięki temu macie Państwo pewność, że wasze pociechy są pod właściwą opieką pedagogów.

W codziennej pracy stosujemy nowatorskie, sprawdzone metody dydaktyczno-wychowawcze, aktywizujące działania dzieci w sferze umysłowej, ruchowej, muzycznej i plastycznej (Gruszczyk-Kolczyńska, Carl Orff, Laban).

Dyrektor Jolanta Daniek

Grono Pedagogiczne

Nasze przedszkolne menu jest uwarunkowane zasadami zdrowego żywienia oraz preferencjami kulinarnymi naszych podopiecznych.
Wszystkie posiłki przygotowujemy w naszej kuchni, która spełnia wszystkie przepisy żywieniowe, starając się jednocześnie być najbardziej zbliżoną do posiłków domowych. Sami przygotowujemy nawet najbardziej pracochłonne posiłki takie jak pierogi itp. We własnym zakresie pieczemy ciasta i inne słodkie wypieki. Nasza kuchnia wyposażona jest w sprzęt gastronomiczny, umożliwiający bezpieczne i wartościowe przygotowanie smacznych posiłków. Personel kuchenny dba o różnorodność dań i zapewnia odpowiednio dobraną kalorycznie dietę, uzgodnioną z dietetykiem przedszkolnym i z Terenową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną. Dokładamy wszelkich starań aby nasze posiłki były wartościowe, urozmaicone i aby smakowały naszym podopiecznym. Przedszkole uwzględnia indywidualne zalecenia dla dzieci alergicznych.

W naszym przedszkolu serwujemy cztery posiłki dziennie:
Śniadanie w godzinach 9:00-9:30
Obiad w godzinach 12:00-12:30
Podwieczorek w godzinach 14:00-14:30
Podwieczorek II w godzinach 16:30-17:00

Dzieci zachęcane są do jedzenia, bez przymusu. Wspólne posiłki są okazją do spróbowania różnorodnych dań, jak również do zapoznania dzieci z zasadami zachowania przy stole.

W naszym przedszkolu nauczamy metodą M. Montessori

Maria Montessori była prekursorką nowoczesnej pedagogiki „przenikniętej duchem miłości, humanitaryzmu i tolerancji”, gdzie najważniejsze jest dziecko, które rozwija się poprzez zabawę i indywidualne zdobywanie doświadczeń.
W założeniach Montessori dzieci mają głęboki szacunek do siebie nawzajem – rozumieją swoją indywidualność. Według Marii Montessori każde dziecko rodzi się inteligentne, ale używa właściwych sobie sposobów do nauki. Dlatego dzieci uczą się nowych rzeczy wtedy, gdy są do tego gotowe, a nie wtedy, gdy narzuca im to dorosły.

W metodzie Montessori dzieci są uczone, że błędy to naturalna część życia człowieka – dlatego nie boją się ich popełniać. Podstawą metody jest zrozumienie, a nie zapamiętywanie. Dlatego nauka odbywa się poprzez eksperymenty i sprawdzanie, śledzenie, poszukiwanie, co angażuje dziecko w zajęcia. Ma wykształcić w dziecku samodyscyplinę, wewnętrzne poczucie celu i motywację.

Założenia

Pedagogika Marii Montessori daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju: fizycznego, kulturowego i społecznego; wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność.

Cele

Pedagogika Montessori pomaga w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, w formowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności szkolnych i współdziałania.

Cele realizowane są przez pomoc dziecku w:

– rozwijaniu samodzielności i wiary we własne siły,

– wypracowaniu szacunku do porządku i do pracy,

– wypracowaniu zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,

– osiąganiu długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,

– wypracowaniu postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,

– uniezależnieniu od nagrody,

– formowaniu postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,

– szacunku dla pracy innych,

– rozwijaniu indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,

– osiąganiu spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.